Under overskriften 'Mere værdi for pengene' går Coop nu i gang med sit største fremstød i mange år for koncernens egne mærker.

Det er ikke mindst Danmarks største mærke inden for kædernes egne varer, 'Coop', der nu bliver styrket. Men også en række andre af Coops egne mærker får ekstra fokus i tilbudsaviser, butikker mv.

Med et årligt salg af varer i Coops serie i eget navn på et betydeligt milliardbeløb og flere end 5000 forskellige varer er det et stærkt tilbud til kunder, der gerne vil have samme kvalitet som mærkevarer, men til en lidt lavere pris.

”Vi ved, at forbrugerne er meget bevidste om pris og vil have værdi for deres penge. Med Coop-serien får kunderne netop det. Vi vil derfor med kampagnen gøre opmærksom på, at der er en meget nem måde at spare penge på i det daglige, nemlig ved at vælge vores egne mærker,” siger food-direktør Amelie de Geer, Coop.

Mens Änglamark er en sikker nr. 1 blandt alle dagligvarebranchens egne mærker, målt på kendskab, er 'Coop' som varemærke mindre kendt.

Det vil Coop nu lave om.

Kampagnen indledes I denne uge i de ca. 1000 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta. Den kommer til at køre de to kommende måneder med mange tilbud, massiv eksponering i butikkerne og i Coop Appen.

Faktas tilbudsavis for den kommende uge er for første gang 100 procent dedikeret til egne varemærker.

Målet er at øge salget af serien med ca. 300 millioner kr. årligt.

Coop sætter fokus på fem af sine egne varemærker i kampagnen. Det er Coop, Änglamark, X-tra, Smag Forskellen og 365 (som kun fås i Fakta og på Coop.dk MAD).

Yderligere information:

Food-direktør Amelie de Geer, 5159 4468 (via Jens Juul)