Rikke Dambmann, 52 år, bliver ny kommerciel chef for Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.
Dermed bliver hun ansvarlig for, hvilke varer der skal være på hylderne i de tre kæder i de kommende år. Den kommercielle chef skal i tæt samarbejde med indkøberne i kategoriorganisation og marketingafdelingen sikre, at kæderne har de helt rigtige tilbud på det helt rigtige tidspunkt – og at de rammer plet i forhold til målgruppen.
Med en samlet omsætning på ca. 25 milliarder kr. er det en af de enheder med samme sortiment som har største salg i dansk dagligvarehandel.
Rikke Dambmann kommer dermed tilbage til Coop-familien, hvor hun tidligere har været i flere omgange. Fra 2002-2005 var hun kategorichef i Coop, dernæst projektchef i Coop Norden. Herefter forlod hun Coop familien for at blive kategorichef først i Toms Gruppen og dernæst i Statoil. I 2014 vendte hun tilbage for at blive konceptchef i Fakta. Fra 2018 til 2020 var hun i Coop Trading. Efter en kort periode i Dagrofa i 2020-2021, er hun nu tilbage hos Coop.
”Brugskæderne kommer til at gennemgå en omfattende modernisering, hvor kunderne kommer til at møde mange nye varer de kommende år – og for at sikre det maksimale udbytte af samarbejdet med Coops indkøbere er der brug for en stærk profil i spidsen for vores sortimentsafdeling. Derfor er vi meget glade for, at vi får en af de mest erfarne og kompetente varefolk i branchen med på vores hold,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen.
Rikke Dambmann begynder i Brugskæderne 1. februar.
Yderligere information: Kædedirektør Kenneth Pedersen, 2097 2780
Kommerciel chef Rikke Dambmann, 28494647