To af Danmarks største kæder, SuperBrugsen og Kvickly, samles nu og vil fremover blive drevet som én samlet kæde. Med en samlet omsætning på 25 milliarder kr. bliver det Danmarks største supermarkedskæde.
”Udviklingen med stor inflation og stigende priser, stiller krav til os om at blive mere effektive, enklere og billigere for kunderne. Målet er at vi ikke bare bliver størst, men også fortsat er ledende på kvalitet, på innovation og på ansvarlighed. Og at vi er branchens mest attraktive sted at gøre karriere,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen.
Som direktør for kæden er udpeget Kenneth Holmen Pedersen, 54 år, der i dag er direktør for SuperBrugsen.
Den hidtidige direktør for Kvickly, Torben B. Andersen, vender tilbage til sin tidligere rolle som kædedirektør for Dagli´Brugsen. Den nuværende direktør for Dagli´Brugsen, Maria Beck-Tange, er tiltænkt en anden rolle i Coop.
Selv om den fremover vil blive drevet som én kæde, vil det foreløbig fortsat ske under to navne.
”Kvickly og SuperBrugsen er to meget stærke brands, og derfor haster det ikke for os at lancere et nyt fælles navn. Visionen er, at der kommer til at være ét navn for kæden,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen.
”Vi får en ekstrem stærk kæde, der kombinerer udvalg, kvalitet og konkurrencedygtige priser, som bliver svært at matche,” siger Kenneth Holmen Pedersen.
Som led i forenklingen samler Coop også sine discountbutikker i én kæde, Coop 365discount. Koncernens to andre kæder, Irma og Dagli´Brugsen, fortsætter uændret med hver sin klare profil.