Coops privatlivspolitik for medarbejdere


I Coops privatlivspolitik for medarbejdere kan du læse om, hvordan Coop behandler dine personoplysninger.

HENVENDELSER TIL SERVICEDESK

Hvilke oplysninger behandler vi?
Coop behandler personoplysninger, som modtages i telefoniske eller skriftlige henvendelser fra medarbejdere til Coops ServiceDesk.

Coop behandler personoplysninger i form af optagne telefonsamtaler

Hvad er formålet med behandlingen?
Behandlingen af telefoniske og skriftlige henvendelser sker med det formål at håndtere og i muligt omfang løse de forhold, henvendelserne vedrører.

Behandlingen af optagne telefonsamtaler sker med det formål at træne og uddanne medarbejdere samt til at håndtere og i muligt omfang løse de forhold, henvendelserne vedrører, som led i Coops ServiceDesk.

Hvad er det lovlige grundlag for behandlingen (retsgrundlaget)?
Retsgrundlaget for behandlinger af personoplysninger i forbindelse med henvendelser rettet til Coop, samt optagne telefonsamtaler er Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f (interesseafvejning), hvor Coops legitime interesse i at håndtere og i muligt omfang løse de forhold, henvendelserne vedrører, går forud for hensynet til den registreredes privatliv og frihedsrettigheder, da det må betragtes som en rimelig forventning hos de medarbejdere, der retter henvendelse, at Coop foretager de nævnte behandlinger.

Hvor længe behandler vi dine oplysninger?
Udgangspunktet er, at en henvendelse slettes senest 3 år efter, at det forhold, som henvendelsen vedrører, er håndteret.

Coop sletter optagne telefonsamtaler senest 30 dage efter, at de er blevet optaget.