Priserne på dagligvarer skal generelt være lavere. Derfor lancerer Coop prisprogrammet ”Discountmatch”, hvor 500 varer hver uge matches op mod Rema 1000, Netto og 365discount.

Det skal være billigere at handle dagligvarer, og derfor sænker Coop nu priserne på en række hverdagsvarer i SuperBrugsen og Kvickly. Med prisprogrammet ”Discountmatch” bliver 500 varer hver uge matchet op mod Netto, Rema 1000 og 365discount. Hvis prisen er lavere i en af de tre discountkæder, bliver prisen også rettet ned i SuperBrugsen og Kvickly.

Udover at gavne kunderne nu og her er ”Discountmatch” også et kraftigt signal til markedet om, at priserne på fødevarer generelt skal ned, fortæller koncerndirektør i Coop, Allan Kristoffersen, der også er kædedirektør for SuperBrugsen og Kvickly.

”Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger,” siger Allan Kristoffersen:

”Vi ser stadig høje priser hos leverandørerne, og i den situation er vi nødt til at stille os på forbrugernes side. Med dette initiativ tilbyder vi kunderne et prisbilligt alternativ, som forbrugerne kan vælge og samtidig sende et signal til markedet om, at priserne skal ned nu.”

Discountmatch omfatter et bredt udvalg af varer på tværs af hele sortimentet i SuperBrugsen og Kvickly. Varerne i Discountmatch udskiftes løbende i forbindelse med sortimentsændringer, udskiftning af leverandører og lignende.

For yderlige oplysninger:
Koncerndirektør Allan Kristoffersen: 28455670